Parki narodowe - Promocja marki

8 czerwca 2016 10:56 2016 Wersja do druku

Rusza projekt „Promocja polskich parków narodowych jako marki”. Umowę w tej sprawie podpisały 19 maja Ministerstwo Środowiska i Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. To element PO Infrastruktura i Środowisko, a pierwsze prace z nim związane ruszyły już w marcu i potrwają do końca 2019 roku.

 


Przewidziano stworzenie i uruchomienie 23 stron internetowych parków oraz jednej strony wspólnej (podobnie jak w przypadku Lasów Państwowych). W ramach projektu powstanie seria 24 filmów o parkach, sześć krótkich filmów promujących właściwe zachowania na ich terenie. Przewidziano wydanie 24 folderów, produkcję multimedialnej gry edukacyjnej i aplikacji mobilnej (przewodnika po parkach), przygotowanie i realizację programu edukacyjnego „Znawca PPN”. Powstaną trzy murale poświęcone rodzimym parkom narodowym i ochronie przyrody, przeprowadzone będą cztery szkolenia dla pracowników parków, resortu oraz wolontariuszy. Parki mają być promowane na imprezach masowych oraz w mediach społecznościowych.

Działania programu kierowane są do 15 mln odbiorców. Przedsięwzięcie będzie kosztowało 5,6 mln zł – 85% to dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej, 15% dopłaci budżet państwa.

Red.